ruilen & retour
Jij hebt jezelf goed opgemeten en ik heb mijn uiterste best gedaan om de Sweeties een goede pasvorm te geven en om de beenmode goed te testen. Toch kan het gebeuren dat iets niet past of niet bevalt. Omdat klanttevredenheid erg belangrijk is voor Sarah's Sweeties kan er geruild en retour gezonden worden.
Zowel ondergoed als beenmode vallen volgens de wet 'Kopen op afstand' onder de producten die, als ze eenmaal uit de verzegelde verpakking zijn gehaald, vanwege hygiënische redenen niet geruild of retour gestuurd kunnen worden. Omdat ik dit nogal klantonvriendelijk vind kunnen beide wel geruild of retour gestuurd worden. Er gelden wel een paar spelregels. Hieronder de belangrijkste lees deze even door voor je iets terugstuurt.
Zowel ondergoed als beenmode vallen volgens de wet 'Kopen op afstand' onder de producten die, als ze eenmaal uit de verzegelde verpakking zijn gehaald, vanwege hygiënische redenen niet geruild of retour gestuurd kunnen worden. Omdat ik dit nogal klantonvriendelijk vind kunnen beide wel geruild of retour gestuurd worden. Er gelden wel een paar spelregels. Hieronder de belangrijkste lees deze even door voor je iets terugstuurt.
Sweeties, jurkjes etc
- De allerbelangrijkste voorwaarde is dat het ondergoed ongedragen en onbeschadigd is, fris ruikt en schoon is. Passen over de eigen slip mag, maar zorg dat alles fris en schoon blijft. Gewassen producten worden niet retour genomen.
- Laat het kartonnenlabel aan het ondergoed zitten als je het past.
- Label verwijderd = niet ruilen.
- Kies alsjeblieft een maat die past en pers je niet in een te kleine maat; dan rekt alles teveel uit om nog te kunnen ruilen.
- Vouw de spullen netjes op en prop ze niet in de zakjes. Sweeties die totaal gekreukt terugkomen zijn niet meer als nieuw en worden niet meer helemaal vergoed of in het ergste geval niet geaccepteerd om retour genomen te worden.
Beenmode
Hier gelden iets andere regels en er is een verschil tussen wel en niet gepast
Gepaste beenmode ruilen:
Er kan eenmalig voor hetzelfde product in een andere maat geruild worden. Is er geen andere passende maat beschikbaar, dan kan er geretourneerd worden.
Gepaste beenmode retourneren:
Gepaste, maar niet gedragen panty’s kunnen retour gestuurd worden. Beenmode verliest helaas bij het passen direct de nieuwstaat. Hierdoor kan het niet meer verkocht worden voor de volle prijs. Dit betekent dat er ongeveer 20 procent in mindering wordt gebracht op het oorspronkelijke aankoopbedrag als je gepaste beenmode retourneert. Het overbleven bedrag krijg je terug in de vorm van een tegoedbon. Deze kan gebruikt worden voor alle producten in de webwinkel, ook voor bijvoorbeeld een Sweetie.
Let op! Alleen gepaste en nog schone items vallen onder deze service. Pas dus met schone voeten en handen en over een slip of Sweetie.
Eenmaal echt gedragen of beschadige producten vallen buiten de retourenregeling. Ook als ze gewassen zijn.
Niet gepaste beenmode:
Heb je beenmode gekocht en niet gepast (je kocht bijvoorbeeld meerdere stuks tegelijk en hebt er eentje gepast), dan worden de items die nog in de verzegelde verpakking zitten 100 procent vergoed.
De richtlijnen en procedure voor terugsturen zijn verder hetzelfde als bij de Sweeties (zie hieronder)
Hier gelden iets andere regels en er is een verschil tussen wel en niet gepast
Gepaste beenmode ruilen:
Er kan eenmalig voor hetzelfde product in een andere maat geruild worden. Is er geen andere passende maat beschikbaar, dan kan er geretourneerd worden.
Gepaste beenmode retourneren:
Gepaste, maar niet gedragen panty’s kunnen retour gestuurd worden. Beenmode verliest helaas bij het passen direct de nieuwstaat. Hierdoor kan het niet meer verkocht worden voor de volle prijs. Dit betekent dat er ongeveer 20 procent in mindering wordt gebracht op het oorspronkelijke aankoopbedrag als je gepaste beenmode retourneert. Het overbleven bedrag krijg je terug in de vorm van een tegoedbon. Deze kan gebruikt worden voor alle producten in de webwinkel, ook voor bijvoorbeeld een Sweetie.
Let op! Alleen gepaste en nog schone items vallen onder deze service. Pas dus met schone voeten en handen en over een slip of Sweetie.
Eenmaal echt gedragen of beschadige producten vallen buiten de retourenregeling. Ook als ze gewassen zijn.
Niet gepaste beenmode:
Heb je beenmode gekocht en niet gepast (je kocht bijvoorbeeld meerdere stuks tegelijk en hebt er eentje gepast), dan worden de items die nog in de verzegelde verpakking zitten 100 procent vergoed.
De richtlijnen en procedure voor terugsturen zijn verder hetzelfde als bij de Sweeties (zie hieronder)
Tijd
Ruilen of retourneren kan binnen 14 werkdagen na aankomst van je bestelling. Als aankomstdatum houd ik bij brievenbuspost de dag na verzenden binnen Nederland aan. Bij pakketjes en verzekerde zending is dat de eerste keer dat de zending is aangeboden.
Neem binnen 14 dagen na aankoop via een e-mail contact op via info@sarahssweeties.nl
Retouren en ruilen worden zoveel mogelijk tegelijk wekelijks op vrijdag afgehandeld. In periode van grote drukte (mei t/m augustus) kan dit wat langer duren. Als je zending is nagekeken ontvang je een mail en als alles netjes is je geld terug.
De kosten voor het terugsturen zijn voor jezelf. Als het om ruilen gaat dan wordt de nieuwe zending je wel zonder extra kosten toegestuurd. Het risico voor kwijtraken ligt ook bij jezelf. Houdt hier rekening mee bij de keuze van een verzendmethode. Bij twijfel kies je het beste voor brievenbuspakje dan heb je een track & trace code en kunt aantonen dat je het verstuurd hebt.
Ruilen & Retourformulier
Het is nu mogelijk om het formulier, dat nodig is bij het ruilen of retourneren te downloaden door hier te klikken Voor een vlotte en accurate afhandeling het formulier bij voorkeur printen en volledig en leesbaar invullen en meesturen met de artikelen die je wilt ruilen of retourneren. Niet in de gelegenheid om te printen? Schrijf dan de gevraagde gegevens over op een A4-tje. Wel graag even via de mail aanmelden dat je iets retour stuurt.
Retouren en ruilen worden zoveel mogelijk tegelijk wekelijks op vrijdag afgehandeld. In periode van grote drukte (mei t/m augustus) kan dit wat langer duren. Als je zending is nagekeken ontvang je een mail en als alles netjes is je geld terug.
De kosten voor het terugsturen zijn voor jezelf. Als het om ruilen gaat dan wordt de nieuwe zending je wel zonder extra kosten toegestuurd. Het risico voor kwijtraken ligt ook bij jezelf. Houdt hier rekening mee bij de keuze van een verzendmethode. Bij twijfel kies je het beste voor brievenbuspakje dan heb je een track & trace code en kunt aantonen dat je het verstuurd hebt.
Ruilen & Retourformulier
Het is nu mogelijk om het formulier, dat nodig is bij het ruilen of retourneren te downloaden door hier te klikken Voor een vlotte en accurate afhandeling het formulier bij voorkeur printen en volledig en leesbaar invullen en meesturen met de artikelen die je wilt ruilen of retourneren. Niet in de gelegenheid om te printen? Schrijf dan de gevraagde gegevens over op een A4-tje. Wel graag even via de mail aanmelden dat je iets retour stuurt.
Verpakking en afhandeling
Gebruik indien mogelijk de originele verpakking (dat spaart het milieu)
Een eigen geschikte verpakking mag ook, maar het onbeschadigd aankomen van de goederen in het pakje is je eigen verantwoordelijkheid.
Je krijgt een mail na ontvangst en controle van de zending. Retouren worden zoveel mogelijk tegelijk en wekelijks op vrijdag behandeld. In periode van grote drukte kan het iets langer duren.
Als alles netjes en volgens de regels is teruggezonden, wordt het ondergoed omgeruild. Bij een retourzending krijg je binnen 14 dagen na goedkeuring van de retourzending je geld teruggestort. Stuur je een deel van een bestelling terug, dan alleen het aankoopbedrag. Komt de hele zending retour dan krijg je ook de oorspronkelijke verzendkosten terug. De kosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.